Time goes by - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Time goes by - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Time goes by

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

04 Februari 2014 | Verenigde Staten, Arlington

So slowly. Dat is januari voor mij. Januari leek wel forever te duren. Maar, toegegeven januari is een erg lange maand in Nederland ook, of waar je dan ook mag zijn.
Na de feestdagen komt de welbekende dip dat je even geen geld hebt en geen zin hebt om uit te gaan en gewoon nergens zin in hebt.
Tel daarbij nog eens even het bar koude weer hier en dan raak je aardig verveeld met de hele situatie.

Laatste weken is het hier echt koud geweest, en met regelmatig sneeuw ook. Temperaturen van -9 die voelen als -16 e.d. waren hier normaal.
Leuk joh, sinds jaren is dit de koudste winter. Wat doe ik hier? ;) En jullie lekker met ‘gewoon’ weer.
Het is nu langzaam aan’t opwarmen. Wooptiedoo! Laat de zon en de lente en de relax momentjes maar fijn komen.

Mijn hostmom is begonnen aan een nieuwe bijscholing dus mijn werkuren zijn langer geworden. Ik begin een half uur eerder en ben een uur later klaar (dus half 8 tot 6). Meh. Maar goed, hoort erbij. Tis allemaal niet zo erg als het weer beter wordt want dan hoef je niet oneindig activiteiten te bedenken in huis.

Aangezien Nicole en ik de regel hebben om één trip per maand minimaal te maken zijn we afgelopen weekend naar Boston afgereisd!
We hadden een te gekke couchsurf hostess wat echt ontzettend leuk was en eigenlijk ook wel heel luxe, zeker als je je bedenkt dat couchsurfing gratis is!
Boston was een leuke stad, voelde best europees eigenlijk. Ennnnn ik heb Harvard gezien! Yayy!
Echt immens groot die campus. Best wel cool ook, dat we nu dus ‘’HET’’ Harvard hebben bezocht en gezien.
Het is leuk om te zien dat met hoe meer steden we bezoeken bijvoorbeeld boeken en films zoveel leuker worden. ‘’Daar heb ik gelopen’’ ‘’Ha, daar zijn wij geweest’’ ‘’Dat ziet er in het echt helemaal niet zo uit’’. Erg cool!
Voor een impressie van Boston  Foto’s!

Wat me overigens ook verbaasd is het feit hoe snel ik alweer het gevoel heb dat ik naar school wil. Of in ieder geval mijn hoofd gebruiken.
Ik had verwacht, na de PABO, wel een eeuw klaar te zijn met essays schrijven en allerlei andere ‘’onzinnige’’ dingen (Sorry Ingrid/Luc, hahaha).
Maar nu, op één week na een half jaar hier, heb ik toch wel wat meer uitdaging nodig.
Ik begin een beetje verveeld te raken omdat alles hetzelfde is en je nooit hoeft na te denken over vanalles en nog wat.
Mijn hostmom kwam toen met MOOCs. Dat zijn online studies van topuniversiteiten. In welk vak gebied dan ook.
Heb er echt zin om aan te beginnen en ik ga een cursus psychologie doen van Yale. Slechts een kleine cursus. Het gaat over de moraal. Waarom doen en denken we dingen? Even copy paste:
How can we explain kindness and cruelty? Where does our sense of right and wrong come from? Why do people so often disagree about moral issues? This course explores the psychological foundations of our moral lives.
En in juli start een course van Yale waar ik me al voor heb ingeschreven Introduction to the Clinical Psychology of Children and Young People
Houdt me lekker bezig en ziet er vast ook welt of uit op m’n CV. Het meeste overlapt uiteraard m’n pabo wel, maar ik bekijk het van deze kant: 40 sollicaties waar hetzelfde op staat of 2 cursussen van Yale (met officieel certificaat). En dan gaat het me niet per se om de inhoud maar meer als ‘bookmark’. Iets wat je onthoudt van een bepaald persoon in een meute.
Vandaag boeken Nicole en ik overigens onze vakantie eind maart! Wuhuuu.
2 dagen Miami, 4 dagen een cruise naar de Bahama’s, en dan nog 3 dagen Miami.
We zijn druk bezig met het perfecte strand lichaam te krijgen :’) haha en geld te sparen. Heb er echt ontzettendddd zin in! Ben ook wel serieus toe aan een flinke dosis zon en strand!

De tweede helft van mijn jaar gaat beginnen, en ik heb het gevoel dat het snel gaat zijn!
Ik zie er niet tegen op. Ik verheug me op de tijd hier, maar ik kan me ook al verheugen op naar huis gaan. Iedereen weer zien en de volgende stap nemen.
Zoals ik al zei, ben ik nu een beetje de uitdaging hier kwijt dus ik kan niet wachten om lekker op banenjacht te gaan (en autojacht, en appartementenjacht daarna)..
Ah.. het komt zoals het komt! Ja toch?

Ik hoop dat het met iedereen thuis goed gaat! Berichtjes, kaartjes en voedselpakketten zijn nog altijd welkom ;) hahah.
Als iemand wat nodig heeft van hier kan de bestelling ook doorgegeven worden.

- Not all those who wander are lost. Tolkien.

  • 05 Februari 2014 - 23:06

    Ingrid:

    Hoi Sanne,
    Klinkt very interesting en staat inderdaad heel erg sjiek op je CV: psychologie van Yale, wauw!! Ben heel benieuwd naar de inhoud en het niveau van de cursus, hoop dat je niet teveel essay's moet schrijven( hahaha)..
    Geweldig wat je je hebt voorgenomen: elke maand minimal een trip maken, dat zijn de goede voornemens in het leven!!
    Leuk om weer ff te weten hoe het leven daar is, ook leuk om de foto's te bekijken! Je ziet er goed uit, ondanks dat je nu ook nog extra hard moet werken.... Ik neem aan dat het wel wat extra salaris oplevert! Best een lange dag trouwens, hoop inderdaad dat het snel lente wordt en je met de kids naar buiten kunt!
    Succes met alles!
    Groetjes,
    Ingrid van Mulkom

  • 05 Februari 2014 - 23:06

    Ingrid:

    Hoi Sanne,
    Klinkt very interesting en staat inderdaad heel erg sjiek op je CV: psychologie van Yale, wauw!! Ben heel benieuwd naar de inhoud en het niveau van de cursus, hoop dat je niet teveel essay's moet schrijven( hahaha)..
    Geweldig wat je je hebt voorgenomen: elke maand minimal een trip maken, dat zijn de goede voornemens in het leven!!
    Leuk om weer ff te weten hoe het leven daar is, ook leuk om de foto's te bekijken! Je ziet er goed uit, ondanks dat je nu ook nog extra hard moet werken.... Ik neem aan dat het wel wat extra salaris oplevert! Best een lange dag trouwens, hoop inderdaad dat het snel lente wordt en je met de kids naar buiten kunt!
    Succes met alles!
    Groetjes,
    Ingrid van Mulkom

  • 06 Februari 2014 - 23:33

    Sanne :

    Hey Ingrid,

    Nee, ik krijg helaas niets meer betaald. Je wordt betaald voor 45 uur per week. Standaard.
    Daar zat ik tot nu toe altijd ruim onder (dus werd ik overbetaald). Nu moet ik dus meer werken maar nog steeds onder de 45 uur. Achja.
    Het scheelt dat op 3 dagen Adrienne ook op school is in de ochtend dus dan valt het nog mee ;)

    Ja en de trip per maand gaat goed. Zo ver zitten we op schema.
    September - Ocean City
    Oktober - Chicago
    November - niets
    December - NYC en Philly
    Januari/Feb - Boston
    Maart - Miami

    Dus, gaat lekker zo. :D haha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na 13 maanden in USA verblijf ik nu voor onbepaalde tijd in UK waar ik lesgeef op basisscholen in Londen.

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 505
Totaal aantal bezoekers 53209

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 08 Oktober 2014

Lesgeven in London

12 Augustus 2013 - 12 September 2014

Au Pair in America

Landen bezocht: