London Calling - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu London Calling - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

London Calling

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 Juni 2014 | Verenigde Staten, Arlington

Helliehallo.

Ik denk dat dit zo'n beetje mijn een na laatste blog gaat zijn in de USA.
Er rest mij namelijk nog maar één maand hier voordat mijn reismaand gaat beginnen!

De zomervakantie is hier van start wat inhoudt dat ik flink wat uren moet werken nu. Zo'n 50 per week. Gelukkig krijg ik de overuren bijbetaald.
Met uitgebreide planningen kom ik tot nu toe de dagen wel door. ;)
Het is hier nog steeds snikheet, 36 graden is hier zeker niet ongewoon. En vochtig natuurlijk. Maar ach, beter dan regen en koud!

De laatste maand gaat druk worden. 30 juni is Nicole jarig en is ze eindelijk 21! Yay! Hiep Hiep Hoera. Dus we zullen wel flink uitgaan die laatste maand.
Daarbij nog de nodige concerten, 4th of july en al het geregel voordat we vertrekken. Moet nog ergens goedkoop een extra koffer op de kop tikken bijvoorbeeld. En dan 2 augustus begint ons eerste reisavontuur. Daarover een andere keer meer, misschien wel zo tussendoor als we op reis zijn.

26 augustus vlieg ik naar huis en ik land in Amsterdam op 27 augustus om 2 uur! Woehooee. Best cool om nu een datum te hebben.
Best of all: Ik vlieg met Nicole!! Dus van Washington tot London vliegen we samen en dan ga ik uiteraard naar Amsterdam en zij vertrekt naar wenen.

Oh, nu we het over London hebben...
Ik heb een baan in het basisonderwijs in London gevonden!
De vraag naar leerkrachten is daar zo groot dat ik tot nu toe een 'Guaranteed Pay' contract heb. Dat betekent dat ik ga vervangen en elke dag betaald ga krijgen, ook als ze GEEN vervanging voor me vinden voor 'n dag.

Echter, heb ik vandaag wederom een skype interview gehad met en consultant die wat meer inhoudelijk met me wilde praten en informatie zal geven aan head-teachers morgen.
Begin van volgende week zal ik dan interviews hebben met daadwerkelijke scholen voor een lange termijn fulltime baan. Hopelijk wordt dat wat! Daar gaat natuurlijk mijn voorkeur naar uit! Spannend!

Als ik op vervangingsbasis ga is mijn eerste werkdag 22 september.
Als ik een vaste baan heb zou mijn eerste werkdag rond 2 september zijn.

Maar wuhhuu. Ik ben blij. London is mijn droom natuurlijk!
Bovendien ook een stuk dichterbij dan waar ik nu zit. ;)

Ik denk dat dit de meest recente en belangrijkste ontwikkeling is van dit blog.

Oh: Ik ben van de week naar een concert geweest van Lindsey Sterling. Zoek haar eens op! Erg gaaf.
Een violiste die dat op een moderne manier verwerkt met electro muziek. Erg gaaf. Ze danste erbij en had dansers op het podium. Erg verrassend!

Zo, Barbie en het zeemeermingeheim is afgelopen dus ik ga maar weer aan 't werk. ;)

xx Sanne

  • 27 Juni 2014 - 23:54

    Opa Vermeulen:

    Sanne
    Een kleine reactie van mij, ik verheug me op je thuiskomst want de tijd vlied zo snel als ik jou reisverslagen lees heb je daar veel beleefd.De klapper is dat in Londen al aan de slag kunt Mooi kort bij, een weekendje naar huis is dan zo gepiept Met mij gaat het nog redelijk er valt een gat als het bezoek
    aan oma weg is ik tracht het zo goed mogelijk op te vullen Uit de sieraden van oma heb een gouden aandenken voor jou apart gehouden Ook voor MAUD is er een aandenken
    In deze geloof ik in haar geest gehandeld te hebben Sanne dit was het dan weer van deze kant van de grote plas groetjes opa

  • 29 Juni 2014 - 22:56

    Til&Geert:

    Hoi Sanne,

    Schitterend die reacties uit London. Nog (aanvullend) nieuws uit/over de interviews? Nu de baan er is, op zoek naar woonruimte, nemen we aan. Of heb je daar ook al ijzers in het vuur liggen?

    Hoge temperaturen, zeg! Ook hoge luchtvochtigheid? Vond ik in Atlanta zo drukkend en vermoeiend. En dan ook nog 50 uren draaien: petje af.

    Je zult je handen vol hebben deze laatste maand: afronden, voorbereiden, plannen, etc. om vervolgens in augustus terug te komen. Spannend, lijkt ons. Maar voor die tijd nog jullie reismaand. Ben benieuwd wat je dan voor ons in het vat hebt.

    Groeten en tot ziens,
    Til&Geert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na 13 maanden in USA verblijf ik nu voor onbepaalde tijd in UK waar ik lesgeef op basisscholen in Londen.

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 53241

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 08 Oktober 2014

Lesgeven in London

12 Augustus 2013 - 12 September 2014

Au Pair in America

Landen bezocht: