Kwart finale - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Kwart finale - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Kwart finale

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

05 Mei 2014 | Verenigde Staten, Arlington

Nog een kwart van mijn jaar te gaan.
13 weken.
89 dagen tot mijn reismaand en 113 totdat ik naar huis vlieg.

Waar is de tijd gebleven?
Opeens is het dan weer mei. Alle bomen zijn weer groen. Eindelijk.
Alles ziet er weer uit zoals bij mijn aankomst. 'Zoals het hoort'.

1 augustus zal mijn laatste werkdag zijn. Twee jaar achter elkaar blijkt 1 augustus een interessante dag te zijn en een dag vol met afscheid.
In 2013 heb ik Cally in moeten laten slapen met Nikita op 1 augustus.
Nu zal ik afscheid nemen van mijn Amerikaanse leven.
Op 26 augustus vlieg ik weer terug naar Amsterdam. Tenminste, als ze een vlucht kunnen vinden. Anders zal het een paar dagen of een week later zijn.

Het is ook goed zo. De tijd is gekomen voor een nieuwe uitdaging. Ik houd van mijn sociale leven hier en het druk bezig zijn, maar het werk ben ik wel meer dan zat. Ook het leven bij mensen in huis, is wel weer mooi geweest.
Ik ben toe aan privacy.

Nicole, Mandy en ik zijn druk bezig met het plannen van de reismaand. Onze route staat nu zo'n beetje vast. Ik zal het volgende maand, of in juli ergens posten. Wil het nog niet te veel verklappen ;).
Het budgetteren is begonnen en het zoeken naar vluchten, couchsurfs, auto's en 'what to do' eveneens.
Dit allemaal gepaard met een boel excitement uiteraard! Kunnen niet wachten.

In de tussentijd is er natuurlijk nog 3 maanden over hier in DC.
Komend weekend ga ik een weekendje naar New York.
Even wat anders zien dan DC. Ik moet nog het vrijheidsbeeld van dichtbij bekijken en we zullen wel wat rondhangen in Central Park.
We gaan echt puur voor de verandering en omdat het kan, niet omdat we echt bepaalde dingen willen zien.
Leuk feit: we hebben een coole Couchsurf host gevonden op 52nd street.
WOW. Midden in Manhattan. Boffen wij weer even ;)

Het weekend daarna ga ik naar Baltimore op zaterdag voor de Preakness Race en INfield festival.
Preakness is één van de triple crown renpaard races.
Die week die daarop volgt ben ik als het goed is vrij en ben ik met andere vrienden aan het kijken of we ergens naar toe kunnen gaan voor Memorial Day Weekend.
Misschien ergens aan zee, lekker low budget.
En dan is mei ook alweer om en dan klopt Juni op de deur.

En dan komt Eline op bezoek! Yayyy. 10 dagen pret. Een concert van The Bloody Beetroots staat op de planning en (voor mij) wederom New York.
Ontzettend zin erin!
Zodra Eline weer naar huis gaat is het nog 2 weken en dan wordt Nicole 21! En wat betekent dat, vraag je je af?
Uit kunnen gaan waar we maar willen!! Ha, we gaan hier zo (mis)gebruik van maken. En de eerste poging biedt zich al gelijk in het weekend erna aan, want dan is 4th of July!
We hebben besloten niet naar Miami te gaan omdat de vluchten kneiter duur zijn. Jammer maar helaas.
Waarschijnlijk blijven in DC, het is immers 'The Capital of the United States of America'. Dus, dat feestje zou een goeie moeten worden.

Zoals je ziet plannen we de weken in naar Events. Moet ook wel, anders is het vooral repetitief en saai.
Voor mij was er namelijk niets interessants gaande in april dus die maand leek wel een eeuw te duren. Maar mei gaat snel zijn.

Vandaag overigens, 5 mei, ga ik naar The Netherlands Carillon (http://www.nps.gov/gwmp/historyculture/netherlandscarillon.htm) , waar een bevrijdingsdag-ding gaande is.
Wel mooi dat dit georganiseerd wordt.

Verder heb ik dus eigenlijk weinig te melden.
Life goes on.. april was een beetje boring en nu moet de swing d'r weer even in.

Op naar de grande finale!

- Save the best for last: Vanessa Williams.

  • 06 Mei 2014 - 22:48

    Ingrid Van Mulkom:

    Ben benieuwd waar je je laatste weken gaat doorbrengen en wat je nieuwe uitdagingen worden!
    Geniet nog van de tijd die je hebt daar! Binnenkrot doorbreek je de sleur weer en komen er weer nieuwe dingen op je pad!

    Groetjes,
    Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na 13 maanden in USA verblijf ik nu voor onbepaalde tijd in UK waar ik lesgeef op basisscholen in Londen.

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 53242

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 08 Oktober 2014

Lesgeven in London

12 Augustus 2013 - 12 September 2014

Au Pair in America

Landen bezocht: