Reismaand samenvatting - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Reismaand samenvatting - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Reismaand samenvatting

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

31 Augustus 2014 | Verenigde Staten, Las Vegas

Ik had eigenlijk beloofd enkele dagen later wat te uploaden met de rest van de reismaad. Zoals je ziet is dat dus uiteraard niet gebeurd.

Ik zal een korte samenvatting geven van alles wat we gedaan hebben, zodat mijn Amerika verhaal toch een beetje mooi is afgerond!

San Fransisco:
Na Yosemite zijn we naar San Fransisco gegaan. Daar was het eerste instantie KOUD! Zeker de eerste dag. We besloten in de avond dan maar naar de film te gaan. De dag erna was het wat warmer en hadden we vanalles en nog wat bezichtigd. Pier 39 met alle zeeleeuwen etc. Zondag gingen we naar Alcatraz. Erg gaaf, zeker de audio tour waar ze alles vertellen en je op eigen houtje kunt doen. Toevallig bestond Alcatraz 80 jaar? En vierden ze dat door mensen uit te nodigen die daadwerkelijk daar waren in die tijd. Zo was er een gastspreker die gevangenisbewaker was, maar ook een ex-gevangene. Erg interessant!
Op maandag gingen we op weg naar Baker Beach, waar je een heel mooi uitzicht hebt op Golden Gate Bridge. En nadat we daarmee klaar waren reden we richting Monterey.

Monterey:
In Monterey hadden we een hele vriendelijke couchsurfhost. Hij gaf ons een paar gouden tips voor dingen in de omgeving wat er voor zorgde dat we uiteindelijk en dag langer daar zijn gebleven. We hebben heerlijk visgerechten gegeten en hebben ge-whale-watched. Erg gaaf om blauwe vinvissen zo dichtbij te zien. ZO GROOT!
Ook zijn we gaan kayakken richting Santa Cruz. Dat was echt een van mijn hoogtepunten. Het was in een rivier waar ook veel wildlife was. Dus we waren aan’t rondpeddelen tussen de zee-otters, zeehonden en zeeleeuwen (en gigantische kwallen, gatver). Dat was zo’n gave ervaring! Een van de zeeotters wilde met ons spelen en klom bijna op de boot. Hij pakte mijn peddel vast en ik moest serieus terugtrekken. Zo gaaf!
Nadat we actief bezig waren geweest besloten we naar een spa te gaan. Dat was wel lekker, maar niets super bijzonders!
Na 3 dagen besloten we dan PCH naar beneden te rijden. Het was mooi, maar ook erg mistig/foggy. Dus soms had je niet de uitzichten waar je op gehoopt had.
De zee is woest en de uitzichten zijn ontzettend mooi. Mooi om gezien te hebben!
In de avond surften we bij een host in Santa Maria waar we ’s avonds naar een bar gingen en we ons even konden vermaken en sociaal konden doen met andere mensen. Dat hadden we wel even nodig. Erg leuk!

Santa Barbara/Monica/Malibu:
Vanaf Santa Maria reden we weer verder zuidelijk terug naar LA omdat Mandy de dag erna het vliegtuig weer terug moest. We maakten een stop in beeldig Santa Barbara, van wat we gezien hadden zag dat er prachtig uit en vooral ook als een ‘’typisch’’ Californisch stadje. Palmbomen, skateboarders, surfers, strand, zee, zand en.. WARM!
Vanuit daar reden we naar Malibu. Waar alle celebs wonen. We hebben er helaas geen gespot, maar wel lekker een paar uur op het strand gelegen en gebakken. Letterlijk, want we waren in slaap gevallen. De zee was wild, erg hoge golven en ik weet niet wat er gebeurde maar dat resulteerde erin dat we een echte helicopter-rescue zagen. Er was een bootje in nood ofzo, helicopter erboven, kabel eruit e.d. vet interessant.
Nadat we genoeg verbrand waren was het tijd om naar Santa Monica te rijden. Ahhh, I love Santa Monica! Het heeft een vrij europese sfeer, maar gewoon echt leuk. Mooi weer, goed eten.. een leuke boulevard om overheen te lopen met een boel straat artiesten. Winkels buiten (i.p.v. een mall). Ik vond het daar echt mooi. We hadden eigenlijk terug willen gaan later, maar dat is er niet meer van gekomen.
Die nacht sliepen we in een motel in LA bij het vliegveld omdat we Mandy moesten afzetten bij het vliegveld vroeggg in te morgen!

Newport beach, Orange County:
Nadat we nog een paar uurtjes hadden geslapen was het tijd voor Nicole en mij om weer alleen verder op pad te gaan. En wel naar Newport Beach, Orange County.
De fangirl in mij vond dat erg leuk i.v.m. de tv-serie ‘The O.C.’.
We verbleven daar bij twee Turkse jongens in een GEWELDIG appartementen complex. Inclusief giga strand-zwembad (Zo’n zwembad dat begint met teendiepte en hoe verder je erin loopt hoe dieper het wordt (zoals de zee)) en jacuzzi’s hier en daar.. geweldig!
De jongens waren vriendelijk. Turkse hospitaliteit, zorgen dat we eten hadden e.d. maar de gesprekken kwamen niet echt op gang en het was een beetje ongemakkelijk.
Dat resulteerde in het gegeven dat Nicole en ik vooral bij het zwembad lagen (lekker relaxen). Zeker de eerste dag omdat de jongens zelf plannen hadden en de tweede dag wilden de jongens naar het strand en wij kozen voor het zwembad. Toevallig was er een poolparty aan de gang voor ‘residents’, dus de mensen die er wonen. Wij waren schijnheilig en zeiden natuurlijk we wonen er ook, zodat we konden blijven.
Ik zat in de Jacuzzi en een andere jongen loopt langs en vroeg hoe warm het water was. Vanaf toen bleef de conversatie aan de gang en dat klikte zo goed dat we ’s avonds besloten een drankje ergens te doen in Huntington Beach. (Zodat we niet in huis hoefden te zitten met de ongemakkelijke turkse jongens waar we niets mee te vertellen hadden). Nou dat pakte zo goed uit dat we om half 6 in de ochtend pas weer naar binnen liepen in het appartement. Zo leuk! Naar wat barren geweest en gepraat en gelachen alsof we oude vrienden waren. Werkte erg goed.
Voor ons was dat de laatste dag bij de Turkse jongens maar Justin (poolparty jongen) bood toen zijn appartement aan, zodat we nog een dag langer konden blijven. YAY! Nog een dag aan het zwembad + rondleiding Newport Beach & Balboa Island en héérlijk Thai eten en een boel, boel wijn. Overigens kwam daar ook ter sprake dat Justin dat weekend toevallig ook naar Vegas ging en we ons daar dan wel weer zouden zien.

LA/Busreis Vegas/Grand Canyon:
Uiteindelijk was het dan toch tijd om paradeiselijk Newport Beach te verlaten en reden we terug naar LA om de auto te droppen.
Vanuit LA moesten we bijna de hele dag wachten voor de bus naar Vegas, die in de avond was. Lange, lange busrit.. maar heuj het was goedkoop. Het was fijn geweest als er geen ruziënde/discussierende spaanse dames achter ons zaten die we konden horen DOOR de muziek heen.. maar so be it. 1 uur ’s nachts kwamen we dan aan in Las Vegas! Wuhh. We aten ons wat bij Macdonalds en zijn even naar MGM Grand geweest om onze bagage af te geven. (Giga hotel). Daarna zijn we van MGM naar Circus Circus gelopen wat ongeveer een uur duurt en hebben we de hele strip afgelopen. Daar moesten we zijn omdat onze bustour naar de Grand Canyon daar zou beginnen om 5 uur ’s nachts.
De Grand Canyon tour was waardeloos. We belandden in een bustour met 98% chinezen. Zelfs de gids was chinees en z’n engels was echt verschrikkelijk. We zaten (nadat we dus al van LA 6 uur in de bus hadden gezeten), 10 uur in de bus om 1 uur de GC te bekijken en 20 minuten Hoover Dam.
Ik moet nog steeds een slechte review schrijven, want volgens mij was dat niet eens de tour die we betaald hadden. Echt omg, wat een prut dag was dat. Uiteraard waren we ook moe en klaar met bussen, maar ik was gewoon echt niet zo onder de indruk van de Grand Canyon. Ik heb het gezien vanaf Mathers Point volgens mij. 

Las Vegas:
En dan was er van donderdag tot maandagochtend nog Las Vegas over.
En Las Vegas is het hoogtepunt geweest zonder twijfel. Het is zo’n geschifte, rare, geweldige, brekende stad dat je op z’n minst EEN keer in je leven daar moet zijn geweest.
Het is één groot mekka van party, geld en ‘fake’ zijn maar och, wat is het geweldig. Ik kan het niet goed in woorden uitdrukken maar ik ben naar 4 poolparty’s (2x Wet Republic@MGMgrand, Rehab @Hardrockhotel en Daylight @Mandalay Bay) geweest (waarvan één Tiësto), 3 en een halve avond clubbing @ Drai’s (GOOGLE HET!) en Light @Mandalay Bay.
En dan ben je gebroken. In 4 dagen tijd heb ik misschien 16 uur slaap gehad, slechts 4 keer gegeten en 5x zoveel gedronken.
Vegas baby. And what happens in Vegas stays in Vegas.
Je moet er gewoon heen wil je begrijpen wat het is. Ik raad je aan om gewoon even foto’s te googlen zodat je een kleine indruk krijgt want ik kan wel zeggen dat de muziek geweldig was, en de atmosfeer helemaal te gek en het geluidssysteem het beste wat ik ooit heb gehoord, maar het doet zich geen recht.
Met pijn in ons hart (en maag/lever) moesten we maandagochtend helaas weer terug vliegen naar Washington D.C. waar we al enigszins slaap konden bijtanken.. en dan was het dat. Dit was het eind van onze reismaand.

En het was GEWELDIG.
Even ter afsluiting het bedank stukje dat ik op Facebook heb gezet. Het is in het Engels, maar vertalen neemt de charme weg dus ik hoop dat het geen probleem is.

Day 24: all good things come to an end..
we've come to the end. it went impossibly fast. A whole year we looked forward to this past month. It was our motivation for a year, the light at the end of the tunnel in times we were mentally done with being away from family, friends (and food).
Travelmonth was everything we dreamed of and more.
We saw and did amazing things. From eating oysters for the first time in New Orleans, to kayaking with seals and sea otters in Santa Cruz and going all out in Las Vegas.
Nothing of this would have been as good as it was without the people we were privileged to meet and get to know! once again I praise the existence of couchsurfing because without it our travels would be totally different and just not 'like us'.
Nicole (Mandy) and I want to thank each and everyone who hosted us, sometimes last minute.
Johnny NoTeam made New Orleans my favorite city in the USA and made Nicole and me experience all kind of New food and ofcourse disc golf.
Stephen hosted us last minute for 3 days and gave us amazing tips about Monterey area.
Daniel showed us that it's possible to have an amazing time in a bowling bar and to walk away with new friends.
Justin and friends were spontaneous first timers we met on a whim and showed us Newport Beach.
SO much thanks to all of you!
I want to thank Mandy for coming out and wanting to share some of America with me!
and ofcourse Nicole. Nothing would be the same without you.
Now.. we are back in Washington DC. We are going to spend our last night in the States tonight. And tomorrow we will get into the plane once more and we will say goodbye to USA and eachother.
I can't believe how fast 13 months have passed. And we lived it the best way we could.
Thank you. Thank you. Thank you. — geliefd met Nicole Dopler bijWashington DC.

• 31 Augustus 2014 - 11:29

Miriam:

Nou jullie hebben t afgelopen jaar het maximale uit het leven gehaald en dat neemt niemand je meer af! Fijn dat je ons liet mee genieten van alle mooie ervaringen!