New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu New Orleans - Reisverslag uit New Orleans, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

New Orleans

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Augustus 2014 | Verenigde Staten, New Orleans

New Orleans dag 1 tot 3.

Zaterdag was eindelijk het moment daar dat onze reismaand begon.
Maar voordat was het eerst tijd om afscheid te nehmen van de familie. Het ging op zich vrij gemakkelijk. Ik had het het moeilijkst met vaarwel zeggen tegen Adrienne. Ik had vrijdag overigens gewerkt met de nieuwe au pair wat wel een hele leuke meid is… dus ik durf ´mijn kinders´ wel in goede handen achter te laten, haha!
Anyway: we hadden een vlucht om 6 uur in de ochtend met een tussenstop van Atlanta. Alles ging goed, we hebben voornamelijk in het vliegtuig lekker geslapen haha!

Uiteraard deden we aan couchsurfing en oh my god! Hadden we geboft met onze host! Echt zo´n gave gast! We hebben echt een fantastisch weekend gehad en hij heeft ons naar allerlei restaurants en plaatsen gebracht waar je als toerist uiteraard niet zo snel zult komen.

Dag 1 in New Orleans: Onze host Johnny had een disc golf competitie (soort van frisbee maar dat is zoiets als tegen tafeltennissers pingpong zeggen). Anyway hij had een filmpje gemaakt en naar ons gestuurd hoe we zijn appartement in konden komen en de sleutel achter gelaten. Erg gaaf appartement, we hadden onze eigen kamer met twee persoonsbed en prive badkamer. Lekker!
We hebben toen de bus genomen en de streetcar (soort tram) naar het centrum van New Orleans om French Quarter te bezichtigen en Bourbon street (crazy!). Na een hele dag rondlopen waren we aardig klaar er mee en konden we eindelijk Johnny ontmoeten omdat we ergens met zn drie zouden gaan uiteten. Ons diner: oesters gegratineerd en rauw (zelf gemarineerd met hete saus, horseradish en crackers), alligator en bbq shrimp en grits. Allemaal eten uit deze regio. Toetje was een beignet. We hadden toen nog wat barretjes bekeken in Frenchman (het gebied waar de lokale mensen heengaan en niet de toeristen). Erg leuk. Overal zijn er jazz bands op de straat die helemaal los gaan, mensen dansen op de straat en auto´s zijn ondergeschikt aan al deze festiviteiten. Pretty damn cooool.

Oh overigens hebben we een travelmascotte: Lola. Alle foto´s met een roze barbie is Lola. En Lola is een fenomeen nu. Iedereen wilt weten waar Lola is en WIE d´r heeft aangezien Nicole en ik co-ouderschap hebben. Anyway, stom grapje dus. ;)

Dag 2: We begonnen de dag met een duik in het zwembad (community pool) om daarna naar het City park te gaan (6 na grootste urban park in the US, 2x zo groot als Central Park). Daar hebben we eerst de sculpture garden bezocht en zijn we een beetje rondgereden. Alles bayous en swamps.. en er zouden baby alligators te zien zijn af en toe.. helaas hebben wij er geen gevonden. Toen nam Johnny ons mee naar het disc golf parcours. Het is eigenlijk zoals golf, alleen gebruik je dan een disc (frisbee). Het werkt hetzelfde als golf, je hebt een putter frisbee etc. Allerlei van dat soort dingen. Best wel moeilijk maar vet leuk! In de brandende louisiana zon (gevoelstemperatuur 40 graden).. dus dat was even goed zweten..
Nadat we dat zo´n twee uur hadden gedaan gingen we naar de begraafplaatsen hier. Aangezien Nola zo onder zeespiegel ligt en het warm is hebben ze het probleem dat de kisten/mensen weer naar boven komen dus kunnen ze ze niet begraven. In plaats daarvan hebben ze dus tombes en crypts waar hele families ingaan en dat ziet er dus heel indrukwekkend uit. Johnny nam ons mee naar zijn familie graf waar zijn oma en opa liggen en we reden wat rond in de rest van de begraafplaatsen (met bier in hand.. want drinken kann hier buiten overal dus daar maken ze flink gebruik/misbruik van). Best indrukwekkend!
Na de begraafplaats gingen we naar het huis van Johnny om even te chillen na al die hitte en een snelle douche te nemen en uit eten te gaan later. Weer lokale specialiteiten: Gumbo, Jambalaya, Po Boy, Crawfish etouffee.. Nog wat rond gelopen in de buurt en wat muziek geluisterd en naar huis gegaan.

Dag 3: Toeristen dag. Johnny moest natuurlijk werken dus wij hadden een tour geboekt voor Oak Alley Plantation (dat grote huis in Interview with a Vampire met alle eiken ervoor). Erg mooi! Tour van het huis en de hele geschiedenis. Ik had zelf meer willen horen over de slaven maar dat was maar minimaal. Meer dan waard wel. Snikheet alweer, hoogste temperatuur was iets van 39 met gevoel 43… dus ik was blij dat we voornamelijk in de bus zaten die dag. Na Oak Alley gingen we op een city tour en katrina tour. Echter, dat was matig. Johnny had al zoveel verteld en laten zien dat we het meeste al wel wisten.
Lower ninth ward was wel interessant met de Make it right foundation. Interessante architectuur en huizen. Daarna warden we opgehaald door Johnny en hebben we een rustige avond gehad. Eten besteld en heeft Johnny brood gemaakt. Hij heeft Jaren bij een bakker gewerkt. Daarna was het zo´n beetje bedtijd en zijn we naar bed gegaan. Om 4 uur snachts ging de wekker voor onze LA vlucht. Wederom was onze host perfect, hij had ons zelfs afgezet bij het vliegveld, midden in de nacht. In het volgende blog gaat het over LA!

Over foto´s; We zijn niet zo snel met dingen op de laptop zetten e.d. dus ik zal later een blog aanmken met slechts foto´s erin. Nu ben je vooralsnog een beetje up to date.

(Sorry als er gekke spelfouten in staan, typen op een duits toetsenbord is verwarrend..)

Xo Sanne en Nicole