Oh kom er eens kijken - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Oh kom er eens kijken - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Oh kom er eens kijken

Door: Sanne Vermeulen

Blijf op de hoogte en volg Sanne

22 November 2013 | Verenigde Staten, Arlington

Wie er hier een blogverslag schrijft..

Oeps, inmiddels alweer een maand geleden dat ik mijn laatste verslag schreef.
Het is niet dat ik het vergeet, want ik denk er regelmatig aan. Maar ik heb het zo 'druk, druk, druk'.

Het loopt hier als een zonnetje. Zo was ik in oktober af en toe nog wat heimweeïg (eigen woord?), zo is november zowat omgevlogen!
Ik ben nu echt helemaal gesetteld, heb een leuke groep vrienden die zich wat heeft uitgebreid en helemaal op m'n gemak in de familie. Wooptiedoo!

Het laatste waar ik over zou schrijven afgelopen blog was Halloween.
Dat was leuk! Niet super bijzonder, moet ik toegeven, maar wel leuk. Weetje, ik vind het gewoon een beetje raar om bij mensen aan te bellen en te vragen voor snoepjes, haha. Het gaf wél een goed excuus om twee weken verkleed op stap te gaan! (En zo een beetje carnaval te hebben).

Ik heb een bar crawl gedaan op 'n zaterdag en een avond naar een groter event met een NLse dj. Leuk leuk.

Zoals ik al zei vliegen de dagen om. Ik werk, ga veel naar de sportschool en heb tussendoor avondjes voornamelijk met Nicole. Film avond, smoothie avond. 'Laten we vieren dat ik 3 maanden in the USA ben' Avond. 'Laten we vieren dat JIJ 3 maanden in the USA bent' Avond.
'100-dagen-jubileum' van Nicole. '100 dagen jubileum' van mij. (Het verschilt maar 'n week, maar je moet toch een excuus maken hè!)

In de weekenden ga ik uit, lunch ik.. en probeer ik wat te chillen en niets te doen.
EIGENLIJK had ik dit weekend gepland om HELEMAAL niets te doen. Ik had gehoopt op 'n boel regen zodat ik het perfecte excuus had om gewoon in bed te blijven liggen en boeken te lezen. Of een film te kijken. Of Sons of Anarchy. Anyway. Dat is er dus niet van gekomen.

Vorige week bijvoorbeeld had ik:
Donderdag avond gym
Vrijdagavond theater met Babsi (daar kom ik zo op terug, leuk verhaal).
Zaterdagavond uit
Zondag hele dag paintball event welke ik had georganiseerd in Maryland ergens.
Maandagavond --> MACKLEMORE CONCERT <3 wat super super super super gaaf was! (Zie foto's)

Deze week ben ik druk bezig reisgids te zijn voor 'n nieuwe Au pair die bij mij om de hoek woont, ga ik schijnbaar toch 2x uit (ja, zonder mij geen feestje ;) ) en zondag misschien naar Annapolis. Dat is 'n leuk havenstadje 'n uur hier vandaan.

DRUK dus. Maar eigenlijk allemaal leuke dingen.
Als jullie meer over mijn werk willen horen dan moet je dat even aangeven.
Voor mij zijn dat gewoon vrij standaard dagen. Net zoals stage. ''Hoe was stage?'' 'Ja goed' of 'Nee stom kind'. Nou dat is hier een beetje 't zelfde. Hihi.
De laatste tijd heeft Adrienne wel de tic om mij 'n beetje te pesten geloof ik. In openbare ruimtes zegt ze graag ''Mamaaaa, mamieeee, you're my mommy'. Zelfs als ik dan zeg, neeee ik niet. 'Yes you areeeee'.
Altijd als er leuke mensen om me heen zijn. Hmm. Foei.

Terug naar theater avond. Ik zou naar het theather gaan met Babsi (oostenrijk). Ze heeft zo'n groupon ding waarbij ze kaarten heeft gekocht voor 'n jaar dat je gratis plaatsen kunt opvullen bij bepaalde shows. Ze vroeg mij dus mee en ik dacht, och wat leuk!
We zijn dus eerst even gaan chinezen en daarna pakte we de metro.
Babsi zei tussendoor eventjes: Oh het is trouwens in Southeast DC maar het is maar 3 blokken lopen dus het zal wel niet zo erg zijn.
Hm, toen kreeg ik al 'n beetje kriebels. Maar goed, gaan met die banaan.
Ondertussen waren we zowat de enige blanke meiden in de metro.
En toen kwamen we aan op Anacostia southeast beneden de rivier (voor de mensen die van googlen houden). En laat dat (na mijn eigen google sessie) nu toch een van de slechtste ghetto's van DC zijn. OEPS.
Daar liepen we dan. Twee witte meisjes, netjes opgedoft voor het theater. Over mainstreet. Veel, heel veel mensen op straat. Ik denk dat ik op elke hoek wel crack had kunnen kopen. Maarja, komop, het zijn maar 8 minuten. Komt goed.
Totdat we ergens naar links moesten. We keken elkaar allebei aan en zeiden: ''No way dat ik daar naar onder loop''. Rechtsomkeert! (als je het google streetviewed is het allemaal niet zo erg. Maar je zou 't eens in het donker moeten zien: Chicago Street Southeast, Washington, D.C.)
Terug bij het metro station kwamen een paar politie agenten ons vriendelijk doch dringen verzoeken hier AUB weg te gaan, je hoort hier niet, het is hier niet veilig. En ze bleven beetje rondjes om ons heen lopen.
Babsi aan de telefoon met 'n vriend en uiteindelijk hebben we daar mee afgsproken en gingen we naar... Smithsonian National History Museum TEACHER night.
Bwahahaha.

Teacher night, allerlei stand met middelen voor school, gratis goodies, wijn (!) en eten (!).
Ik was natuurlijk reuze geïnteresseerd. Je had verschillende commitees, leermiddelen stands ik weet niet wat allemaal. Haha, dus van de über ghetto gingen we naar de beste wijk van DC.
(Korte notitie: Ik heb overigens Teacher Qualification Status aangevraagd in Engeland! Duurt zo'n 4/5 maanden en als ik die krijg dan ben ik in feite bevoegd om Engeland les te geven. Wooptiedoo!)

Die zondag was ook nog paintball, dat had ik georganiseerd! Erg leuk!
Wow, wat ben ik blij dat ik niet in het leger zit ik zou in m'n broek poepen.
We hadden een leuke groep en verschillende velden. Super spannend!

Ik laat het hierbij voor nu denk ik.
Ik heb honger en dinner is ready. :')

Next week in an all new episode: Thanksgiving, Black friday, Cyber monday!

----
And we danced, and we cried
And we laughed and had a really really really good time
Take my hand, let's have a blast
And remember this moment for the rest of our lives
Our lives, our lives, our lives, our lives
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Tonight, tonight, tonight, tonight, tonight
'Cause tonight's the night
Am I right?
---
-And we danced by Macklemore

  • 23 November 2013 - 17:34

    Tante Antoinette:

    Dag flierefluitertje,

    Wat moet ik me voorstellen bij een 'bar crawl' ???

  • 24 November 2013 - 16:11

    Sanne :

    Haha hoi!

    Een kroegentocht, maar dan niet met 'n groep dat je per se alles af moet, maar dat je ze zelf af (kunt) lopen. :)
    (of kruipen ;) )

  • 25 November 2013 - 15:28

    Geert:

    Hi Sanne,

    het advies "geniet ervan" is volgens ons niet "double" maar "triple" bij je binnen gekomen.

    Goh, wat een ervaringen en wat een tempo (kan ook aan onze leeftijd liggen, hoor), maar dit neemt niemand je meer af.

    Interessant, die Teacher Qualification Status: wat toetsen ze in die periode van 4 a 5 maanden wachttijd? Of je inderdaad een Engelstalige baan hebt in de VS of.....

    Groetjes en voor de rest van het programma: keep your battery loaded.
    Til&Geert


  • 02 December 2013 - 19:49

    Laurie B:

    Hey Sanne!
    Wat een leuke activiteiten weer! Volgens mij vermaak jij je wel daar!
    Tot wanneer blijf je eigenlijk?
    Veel plezier nog!
    Groetjes, Laurie

  • 05 December 2013 - 01:30

    Sanne :

    Hee Laurie!

    Ik vermaak me zeker. Leuk dat je reageert!
    Ik blijf tot eind augustus/begin september. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na 13 maanden in USA verblijf ik nu voor onbepaalde tijd in UK waar ik lesgeef op basisscholen in Londen.

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 776
Totaal aantal bezoekers 53292

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 08 Oktober 2014

Lesgeven in London

12 Augustus 2013 - 12 September 2014

Au Pair in America

Landen bezocht: