Het is altijd lente.. - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Het is altijd lente.. - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Het is altijd lente..

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

11 Maart 2014 | Verenigde Staten, Arlington

In de ogen van de tandartsassistente!
Nou, laten we hopen dat ik die niet te zien krijg, ook al zweet ik zo nu en dan peentjes omdat ik mijn verstandkies voel. (Hij is doorgebroken). MEHHH.
We weten (bijna) allemaal wat voor held ik ben m.b.t. de tandarts.

Maar de nadruk lag op LENTE. Want, geloof het of niet… het is eindelijk ook hier aangebroken!
Misschien hadden we tijd eerder moeten omzetten, want sinds we dat afgelopen zaternacht hebben gedaan is het weer toppie!
Zaterdag was het 19 graden, zondag 15.. en vandaag zou het 22 moeten worden.
Dan hebben we donderdag even pech met 3 graden en dan gaat het omhoog en blijft het omhoog. OMG. We zijn er allemaal zo aan toe… ik snap niet hoe het mogelijk is dat ik hier zit met de strengste winter in x aantal jaar en jullie konden bbq-en met kerst.
Anyway. Wooptiedoo! Voel je de energie al? Iedereen is direct meer actief. Je ziet de fietspaden die worden gebruikt, kinderen spelen eindelijk weer buiten.
Ik ben happy!

Ik zit morgen alweer op 7 maanden in de USA. Het is een gekke gewaarwording wat dat met je doet. Zo dacht ik in Januari nog, bluh ik ben er wel klaar mee. (5 maanden hier en nog 7 te gaan).. maar nu is het omgedraaid. Opeens ben je langer HIER dan dat je nog blijft. Over 5 maanden ga ik alweer naar huis. En wat zijn 5 maanden nu?
Langzamerhand nemen we afscheid van vrienden die al eerder naar huis gaan omdat hun jaar om is en dat is Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Nicole en ik worden al zowat depressief bij de gedachte dat we afscheid moeten nemen. Zo’n gek idee… even een beeld schetsen we zien elkaar eigenlijk elke dag. Wanneer er een bijzondere week is waar we elkaar 3 of 4 dagen niet zien is dat RAAR. En gek… en daarna hebben we even Nicole en Sanne tijd nodig gewoon om lekker te chillen en te roddelen en gewoon..
Straks gaat ’t allemaal zo anders zijn. Soms vraag je je af waarom je jezelf dit aandoet.

Ach, laten we het over leukere dingen hebben.
Over 10 dagen ga ik lekker met het vliegtuig (en Nicole uiteraard, mijn eeuwige accessoire) naar Miami! Wooptiedooooo.
Vrijdag – Maandag: Miami/Southbeach/Everglades.
Maandagavond – vrijdagochtend: Cruise naar de Bahamas en Key west!
Vrijdag – zaterdag: Miami/Southbeach.

Hoor ik daar een: Ohhhh? Aaahh? Neee!?
Jawel! Jawel! Nog 10 dagen en ik parkeer mijn kont op het zand alleen om op te staan voor heerlijk eten, cocktails en goede muziek. Zo nu en dan zal ik echter omdraaien zodat mijn voorkant ook goed gebruind terug zal komen.
Ik kan niet wachten! Het wordt zo gaaf. De weersvoorspellingen zijn nu 29/30 graden en het gaat gewoon zooooo genieten worden. Ik kan er nog niet over uitgepraat raken.
Uiteraard bij terugkomst zal ik jullie gepast jaloers maken met foto’s. No worries.

Even denken, heb ik verder nog leuke dingen gedaan…?
JA! We zijn gaan linedancen met een groep. OMG dat was hilarisch. Ik dacht dat ik in een film was beland maar nee, mensen gaan serieus ‘op stap’ naar een heuse Saloon.
Alle mannen met plaid shirts, cowboy hoed en laarzen.. en de vrouwen konden er ook wat van. En daar stonden we dan op ’n rijtje.. kregen we eerst een uur dansles en daarna was het ‘’vrij’’ dansen. OMG. Dat is moeilijk! Je had ze moeten zien. Ik was zwaar onder de indruk. Ik begon zelfs de country muziek leuk te vinden. We gaan zeker nog eens.

Dan had ik afgelopen zaterdag de Shamrock Bar Crawl (voor St. Patricks Day).. waar iedereen gekleed was in groen en klavertjes. Bar crawls zijn zo leuk omdat je overdag eigenlijk begint. Alsof je één dag carnaval hebt. Beetje barhoppen, biertjes drinken en eten! Hoe kun je je zaterdag beter spenderen. Plus we zijn altijd met een hele leuke groep.

Je zal wel denken waarom schrijft ze niets over de kinderen…
Ik had vorige week serieus een horror week. Maandag en dinsdag snowday.. woensdag één dag school en dan donderdag en vrijdag vrij omdat er oudergesprekken waren. (Ja, dus 20 kinderen in je klas.. oudergesprekken van 20 minuten en daar 2!!! Vrije dagen voor inroosteren.. kun je je voorstellen dat wij dat doen? Ik hoor de ouders al protesteren ‘’Dan moet ik vrij nemen van mijn werk!’’. Om het nog mooier te maken vragen ze ouders om lunch te maken voor de leerkrachten… dus ze hadden een heel buffet gemaakt door ouders. (Dat weet ik omdat ik zelf een schaal met salade moest afleveren)). Anyway. Deze week verdring ik van mijn geheugen.
Laten we zeggen dat ik geen greintje geduld meer overhad.

Nouja, hier laat ik het maar bij.. volgens mij was het dat zo’n beetje.

Willen alle zonnetjes in huis even naar buiten gaan om de lente aan te wakkeren? - Loesje

  • 11 Maart 2014 - 15:27

    Til&Geert:

    Ha die Sanne,

    eventjes stil geweest aan onze kant. We kunnen ons je gevoel helemaal voorstellen, we voelen ons hier na afgelopen weekend ook al of de zomer er is. 20 graden in het zuiden, 16 in het westen. We waren dit weekend in Blijdorp met Noëmy, Angela en Paul. Schitterend.

    Ja, je hebt het geweldig voor elkaar daar. En wat je nog voor de boeg hebt de komende weken/maanden (want je planning liegt er niet om). Aan de foto's te zien heb je ook een goede tijd achter de rug toen Limburg "even" over was. Je straalt het in ieder geval uit.

    Lees ik enige "jaloersheid" in het stukje over ouders die voor leraren zorgen? ;-)

    St. Patricks Day schijnt toch over de hele wereld ongeveer op dezelfde wijze gevierd te worden; heb het 2x mogen meemaken (1e keer in Sydney en 2e keer in Dublin) en er 2x reuze van genoten.

    Neem in ieder geval een eierwekker mee als je naar het zuiden afzakt, zodat je zeker weet dat achter- en voorkant evenveel aanstraling krijgen...

    Al vaker geschreven, maar nog altijd waar: geniet er van, dit neemt niemand je meer af.

    Groetjes, Til&Geert

  • 11 Maart 2014 - 16:21

    Anita:

    Hey Sanne

    Je schrijft altijd een leuk verslag zodat wij natuurlijk ook een beetje op de hoogte zijn van je doen en laten daar aan de overkant.
    Natuurlijk hoor ik wat van je moeder en van Mandy maar lezen is ook altijd leuk.

    Vergeet de minidere dingen gauw en geniet van de komende vakantie en ja wij zijn allemaal jaloers op jou.

    Doei doei
    Grus dieng tant Anita

  • 12 Maart 2014 - 00:52

    Rianda:

    Nou Sanne doe geneets van ut leave, het gaat je goed, was will der mensch nog meer!!!grus dieng anger tant!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na 13 maanden in USA verblijf ik nu voor onbepaalde tijd in UK waar ik lesgeef op basisscholen in Londen.

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 776
Totaal aantal bezoekers 53276

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 08 Oktober 2014

Lesgeven in London

12 Augustus 2013 - 12 September 2014

Au Pair in America

Landen bezocht: