Jingle bells, Jingle Bells - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Jingle bells, Jingle Bells - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Jingle bells, Jingle Bells

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

26 December 2013 | Verenigde Staten, Arlington

Kerstmis en New York!

Ten eerste wens ik iedereen nog een (laat) vrolijke feestdagen en alvast een gelukkig nieuwjaar.

Het weekend van 13-14-15 deccember ben ik naar NYC geweest.. en wat was het tof!
Zaterdag was het erg koud. Veel sneeuw en véél véél mensen. Iedereen wilde natuurlijk de winkels in waardoor er op Times Square echt een rij was om fatsoenlijke winkels in te gaan.
Nicole en ik hadden daarom besloten om van 5th Avenue af te gaan en ergens anders te gaan winkelen.
Zondag was de sneeuw weer bijna weg maar nog steeds koud en begon het sightseeing met onze couchsurf host Philip. (Hij woont in Queens, waar wij dus ook verbleven.)
Super aardige gast en veel kunnen lachen met 'm.

We zijn naar het 9/11 memorial geweest, Brooklyn Bridge, hebben Dim Sum gegeten in Chinatown, 'gewoon' rondgelopen in NYC (langs de gerechtsgebouwen die je ziet in Law & Order en Suits!), even gestopt op Wooster street (NY INK van tv (En nee, mam, ik heb geen nieuwe tattoo laten zetten daar)).
'S avonds zijn we naar het observatiedeck gegaan van Empire State Building waar we heel the city that never sleeps hebben kunnen aanschouwen. Ongelooflijk!
En ons diner eindigde in 'Heidelberg'. HAHA. We hadden allebei zo'n zin in schnitzel (kennen ze hier in supermarkten niet) en het was echt geweldig. Duitse muziek en van die typisch oostenrijkse pakjes, geweldige menu kaart. Het koste wat, maar was geweldig.

Op zondag nog wat rondgewandeld in Central Park, helaas geen beroemde mensen zien rondjoggen. (Of misschien wel maar het is niet opgevallen onder alle mutsen en sjaals). Toen nog wat last minute shopping @ Times Square en toen moesten we rennen om onze bus terug te halen. :')
En na zo'n 4 uurtjes in de bus waren we weer terug thuis. Geweldig weekend.

We gaan zeker weer terug. Waarschijnlijk ergens in april, dan doen we het vrijheidsbeeld (omdat het nu te koud was) en dan is de Les Miserables musical terug op Broadway en die moet moet moet moet MOET ik zien. :D

En nu is Kerstmis alweer voorbij. Het waren gezellige dagen, maar thuis is natuurlijk altijd beter.
Al het skypen met het thuisfront was wel heel leuk en heeft gezorgd dat ik geen heimwee heb gekregen wat ik wel écht verwacht had. Wooptiedoo!
Nu heb ik lekker vakantie tot 5 januari dus daar ga ik eens HEERLIJK van genieten!

Iedereen geniet nog van de kerstdagen en alvast een goeie roetsj (voor de niet dialect-sprekers: gelukkig nieuwjaar!)

Happy New Year to you!
May every great new day
Bring you sweet surprises--
A happiness buffet.
Happy New Year to you,
And when the new year’s done,
May the next year be even better,
Full of pleasure, joy and fun.

By Joanna Fuchs

• 26 December 2013 - 19:32

Mama:

Super, ben ook zo benieuwd hoe wij NY zullen ervaren, prachtige foto's . Hoop dat wij beter weer hebben ( wie weet). Nog ongeveer 6 weekjes en dan komen we er aan.
    Wij vonden het skypen ook geweldig, hierdoor waren we toch een beetje compleet, alleen jammer dat je kado te laat arriveert, maar nu heb je nog iets om naar uit te kijken hhaha.
    Daaaag schatje xxxxxx

• 26 December 2013 - 19:51

Til&Geert:

Ha Sanne,

allereerst nog naar goed Limburgs gebruik een Zalig Kerstfeest (duurt bij jou nog wat langer...) en mooie voorbereidingen op de jauw roetsj (die kan best lang duren als je vroeg genoeg begint).
    We hoorden vandaag van opa dat jullie een mooi Skype contact hebben gehad. Volgens opa haperde er af en toe wat aan het beeld. Volgens hem trok het behoorlijk scheef, leek wel of er enorm gegeeuwd werd.

Je verrast ons ook deze keer weer met schitterende prenten van je bezoeken aan even zo schitterende plekken. Voor mensen die de overtocht plannen een goede leidraad.

Voordat we het vergeten: proficiat met je QTS! Dat is wel heel erg snel gegaan; had je wat mee gestuurd? Nemen aan dat je eerste sollicitatiebrieven in concept al klaar liggen?

Geniet van je vrije dagen; we zijn benieuwd naar je volgende verslag en de plekken die we van je to-do kunnen afvinken.

Groetjes, Til&Geert

• 26 December 2013 - 19:57

Sanne :

@ Mam, haha ik wacht met smart! :D

@Til en Geert, dankje! kerst is hier overigens al afgelopen. Hier kennen ze geen 2e kerstdag.
    Nouja, schijnbaar was mijn diploma + andere aanvullende gegevens genoeg en makkelijk te beslissen!
    Heb nog niets klaar liggen.. vind het nog een beetje spannend ;)

Haha, ik was aan't geeuwen. Misschien was dat het, het was namelij 7 uur 's ochtends voor mij.

Leuk dat jullie wederom een berichtje achter hebben gelaten!

• 26 December 2013 - 21:53

Miriam:

Leuk om te lezen dat je t nog zo naar je zin hebt daar!
    Als je weer s in nu bent moet je echt bij Ellen s stardust gaan eten. Is net of je in de film Grease bent! Fijne jaarwisseling nog! Groetjes uit Heerlen

• 26 December 2013 - 22:00

Rianda:

fijn sanne dat het je goed gaat. geniet maar lekker van je vrije dagen!! wunsh dieg inne jouwe en aparte roetsj in ut neue joar!!