Vier maanden met een dipje hier en daar. - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Vier maanden met een dipje hier en daar. - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Vier maanden met een dipje hier en daar.

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

12 December 2013 | Verenigde Staten, Arlington

Daar zijn we weer.. en vandaag precies 4 maanden geleden dat ik in het vliegtuig zat. (Nouja, volgens mij was ik al geland.. ik weet het niet precies).
Wat gaat de tijd toch snel. Ik vind het nu al leuk om aan terug te denken.
De spanning, en het onbekende avontuur en alles is nieuw..
(En de geweldige aardappelpuree @trainingschool..)

Inmiddels heb ik DE feestdag van Amerika meegemaakt. Thankgsgiving.
Thanksgiving gaat in feite om het eerste diner dat de pelgrims van UK (of ierland?) hebben gehad met de indianen in USA waarbij ze hun dank uitspraken over de dingen die ze elkaar geleerd hebben. Dus de indianen danken voor de beschaving ;) en de pelgrims voor het leren overleven in de wilde natuur.
Tegenwoordig gaat het vooral om héél véél eten. De turkey natuurlijk en verder veel extra gerechten en desserts. Je bent samen met familie en het lijkt in mijn ogen vooral op kerstmis. Kreeg er een kerstmis vibe van. Ik was overigens bij de moeder van mijn hostmom in Richmond, Virginia. Vond het een leuke feestdag. Gevolgd door Black Friday en Cyber Monday kon ik ook nog aardig wat shoppen! Wuhuu.

Inmiddels heb ik mijn QTS (Qualified Teacher Status) binnen! Is echt super snel gegaan. Voor iets wat normaal gesproken 4 maanden kan duren heb ik nu dus binnen 3 weken mijn status gekregen! Jeej.
Ik hoop eigenlijk te gaan solliciteren op banen gericht om januari 2015. Geeft me genoeg tijd om in NL nog wat te vervangen en een paar engels cursussen te doen (Cambridge English). En dan zien we wel. Zorgen voor later ;)

Deze week is een blehhhhh week.
Het heeft gesneeuwd. Zo'n 2 centimeter ofzo, misschien 3. In elk geval stelt het geen poep voor.
En daar sloten ze dus de scholen voor. Maandag en dinsdag schoolvrij vanwege 'snowday'. Kijk vooral even bij de foto's wat ze hier dus verstaan onder 'snowday'. Oh, op dinsdag hebben ze zelfs de overheid gesloten voor het dag. Dus het pentagon en alle overheidsfuncties zoals state department etc. Hoe is het mogelijk.
Dit hields dus onverwachts in dat ik de kinderen 2 volle dagen had. Allebei. Je kan niet echt naar buiten, kinderen willen ook niet helemaal binnen zijn.
Mijn god. Ik heb gewoon een beetje de P in deze week.
Woensdag was dan ook nog early release (vroeg uit met school) en moest ik 2 uur langer werken dan normaal. Ik ben zoooo toe aan weekend.
Normaal zeur ik nooit in een blog, maar dit is momenteel hoe ik me voel en deze week aanschouw. Kan er weinig vrolijkers van maken. Het is niet altijd 'rainbows and unicorns' en ook ik kan af en toe heimwee-ig zijn. ;)
In ieder geval zijn Nicole en Lilie hetzelfde eraan toe dus kunnen we elkaar een beetje steunen. ;)

Over heimwee gesproken, die vraag krijg ik af en toe wel eens.. hoe het zit met mijn heimwee.
Tuurlijk mis ik thuis. De ene dag wat meer dan andere dagen.
Ik mis vooral kleine dingen die je denkt nooit te missen.
Door Heerlen lopen om kerstinkopen te doen. In de fiat rijden. De paarden mis ik veel. De stad. Tomatensoep van de aldi. Kip tandoori uit de pot. Knorr Wereldgerechten. Friet en frikandel speciaal.. Vriendinnen. Uitgaan met bepaalde mensen in Heerlen. Werken in Mixx op drukke avonden, omdat ik barwerk leuk vind. Lesgeven... Thuis zitten in je chill kleren en de hele dag niets doen is ook weer anders dan hier.
Ik mis situaties over het algemeen meer dan mensen, omdat ik met pap en mam bijvoorbeeld of Eline en Mandy veel contact heb over whatsapp en skype.
Maar zoals gezegd: Dit zijn echt momenten. Ik ben nooit miserabel en huilerig. Het is meer dat ik af en toe denk, ach.. het was fijn geweest als ik nu thuis was i.p.v. hier. Of dat ik denk; als mijn jaar om is, is het toch fijn dat ik dit en dat weer kan.
Ach, regelmatig krijg ik kaartjes van Mam en laatst een van Nikita wat ik ontzettend leuk vind en me oppept.
Een onverwacht whatsappje of facebook bericht vind ik ook héél leuk! Thanks people!

Dit weekend ga ik naar New York met Nicole! Jeej, even een paar dagen afschakelen en toos kinderloos zijn en geen gehuil hoeven te horen en genieten van New York in kerstsferen. Joepie! Super veel zin in!

En dan ... is het bijna kerst en heb ik bijna 10 dagen vrij. JEEJ. Wat zie ik daar naar uit. Lekker rustig aan, uitgaan en waarschijnlijk twee citytrips (Philadelphia en Nashville).

Wil je me een beetje opvrolijken, voel je vrij om een leuk berichtje achter te laten!
Hahah en als je me een kerst-voedsel-pakket wilt sturen voel je vrij om m'n adres te vragen. HAHAH.

''Maybe you had to leave in order to really miss a place; maybe you had to travel to figure out how beloved your starting point was.”
― Jodi Picoult, Handle With Care


  • 13 December 2013 - 07:52

    Nelleke Gommans:

    Ha die Sanne.

    Ik lees al je berichtjes met veel plezier. Echt heel erg leuk om zo af en toe een stukje Amerika mee te beleven. Je leeft een droom die we allemaal wel eens gehad hebben en je doet het met verve!! Chapeau!!
    dus:.... Walk tall, walk straight, look the world right in the eye..... Je doet het maar mooi meisje.

    Heel veel plezier in New York en ga vooral verder met het inspireren van mensen om hun dromen achterna te gaan :)

    Nelleke.

  • 13 December 2013 - 20:05

    Jill:

    Wauw Sanne;
    Wat herken ik mezelf in jouw verhalen..
    Maar geniet ervan.. Ik zit hier soms met heimwee naar usa!!
    Xxx

  • 13 December 2013 - 21:36

    Sanne :

    Oh wat een ontzettend leuke berichtjes!

    Hoi Nel!
    Wat leuk om van je te horen en dat je me blijkbaar volgt!
    En wat een ontzettend compliment. Dankje!
    Hoe gaat het met jou en de paardjes?

    @Jill
    Haha kan ik me ergens wel voorstellen, het lijkt natuurlijk wel op elkaar.
    Wat herken je vooral?
    Kan me voorstellen dat je de USA mist, als ik er aan denk weet ik nu a dingen die ik zal gaan missen.
    Maar ach, je hebt het avontuur beleefd! Tijd voor wat nieuws! ;)

    xxx

  • 17 December 2013 - 12:57

    Ingrid Van Mulkom:

    Hoi Sanne,
    Het blijft leuk om te lezen wat je meemaakt en hoe het er in de USA aan toe gaat!
    Sneeuwvrij met dat laagje... hoe verschillend met Zwden bijvoorbeeld. Al ligt daar 2 meter sneeuw dan rijdt nog elke trein en is alles open!
    In de herfst was een groep Zweden op de Pabo, ze hadden vertraging because of the falling leaves.. echt ze kwamen niet meer bij van het lachen!
    Mooi de gedachtes die aan het eind van je verhaal plaatst!

    Veel plezier in New York!!
    Groetjes,
    Ingrid van Mulkom

  • 21 December 2013 - 15:50

    Tante Antoinette En Oom Huub:

    Wij wensen je (vrij naar een gedicht van Toon Hermans)

    Iets goeds, iets lekkers
    Iets geks, iets gekkers,
    Iets aardigs, iets liefs
    Maar hoe dan ook iets positiefs.

    Veel geluk en plezier in 2014

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na 13 maanden in USA verblijf ik nu voor onbepaalde tijd in UK waar ik lesgeef op basisscholen in Londen.

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 960
Totaal aantal bezoekers 53289

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 08 Oktober 2014

Lesgeven in London

12 Augustus 2013 - 12 September 2014

Au Pair in America

Landen bezocht: