Hallo 2014! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Hallo 2014! - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Hallo 2014!

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

06 Januari 2014 | Verenigde Staten, Arlington

Hoi 2014!

Daar is het nieuwe jaar dan.

Ik hoop dat iedereen een fijne/goede jaarswisseling heeft gehad en nu zonder al te veel morren weer aan het werk is ;) (of studeren).
Mijn oud op nieuw was prima, niet heel bijzonder, maar wel leuk.

Inmiddels zijn mijn 14 dagen vakantie vieren helaas weer voorbij en weer terug naar het oude vertrouwde ritme. Stiekem vind ik dat niet zo erg hoor. Beetje structuur houd ik wel van.

In mijn vakantie was ik vooral erg lui, samen met Nicole. Ik heb een paar boeken verslonden (en mijn goodreads reading challenge op één boek niet gehaald!) (Goodreads is een website waar je boeken kunt beoordelen en bijhouden welke je leest/gelezen hebt. Ik wilde er in 2013 55 lezen, en het zijn er 54 geworden.) Ach, al met al met het afstuderen in het eerste half jaar nog best prima.
Dit jaar ga ik voor de 50, haha.

Anyway, veel boeken gelezen en series gekeken, bankgehangen en uitgegaan. Lekker tot rust gekomen dus.
Ook zijn we (Nicole, Lena H en ik) één dagje naar Philadelphia gereden om wat sightseeing te doen. Het is hier zo'n 2 en half uur vandaan, prima te doen met de auto. Philly is relatief klein (t.o.v. Heerlen uiteraard groot). Je kan het goed lopen en er is veel geschiedenis te vinden. Zo vind je er de independence bell en is er the constitution geschreven. Als je naar de film National Treasure kijkt (met Nicholas Cage) zul je die items terug zien. Benjamin Franklin heeft er gewoond en het heeft allemaal te maken met het grondleggen van Amerika.
Philly is ook de stad van Rocky Balboa! Heujjj. We zijn de beroemde trappen opgewandeld (ja, gewandeld) en hebben kort wat poses aangenomen die we even snel gegoogled hadden. (Want, we hadden alledrie de film niet gezien. BAHAHAH). Afijn, het gaat om het idee, ja toch?
Nog een heerlijk hapje gegeten en toen was het weer tijd om terug te gaan. Lena H is een vriendin van Nicole uit Oostenrijk en die is Au Pair in Connecticut, zo'n uur van NYC af.. dus die hebben we bij de bus gedropt en toen zijn Nicole en ik terug gereden. Was een erg leuke dag.

Oja, en hier tussendoor had ik nog een héél héél leuk pakket gekregen van thuis met allemaal kerstspul erin en eten en een kaartje! Super leuk!
Heeft echt wat speciaals om iets te ontvangen van de andere kant van de wereld, hihi. Tomatensoep en chocola van de Aldi. Beste kerstcadeau 2013. HAHA.

Na nieuwjaar had ik een beetje 'n heimwee dip. Je mist natuurlijk familie en vrienden tijdens de feestdagen en daarboven op kreeg ik nog een winterdippie. Nergens zin, gewoon MEH.

Ik ben eens achter de computer gedoken en heb vooral veel research gedaan in wat te doen wanneer het weer beter wordt en in alle tijd daar tussen in.
Laten we duidelijk zijn, met vies sneeuw weer en koude wind ga je niet 'eventjes' hier en daar naar toe lopen. Veel activiteiten zijn hier dicht vanwege het weer en je wordt enigszins lamlendig van continu binnen zitten en 'laten we nog maar 'n movie night doen dan'.

Bucketlist erbij gepakt en dingen gaan plannen.
Zo ga ik 18 januari naar mijn favoriete kunstvorm conventie: Tattoos. (Nee, ik ga er geen laten zetten. Wees niet bang...)
Het is een grote hier in DC en daar moet ik natuurlijk bij zijn. Wuhuu. Ik raad iedereen eens aan om er naar toe te gaan. Het lijkt allemaal erg vreemd ''al die aso's van top tot teen in de tattoo's'', maar het is ontzettend sfeervol. Er zijn wedstrijden waarin echt gejureerd wordt welke tattoo arties prijzen wint in welke categorie, modeshows, motor/auto dingen.. huishoudbeurs voor tatts! Jeej!

Het weekend van 24 januari heb ik een lang weekend en proberen Nicole en ik naar New Orleans te gaan. (Laurie, als je dit leest.. ik zal je binnenkort wel een berichtje sturen met tips wat ik moet zien en wat niet ;) ).

In februari naar een basketball wedstrijd van Washington Wizards...
En.... pap en mam op bezoek!! Yaayyy! Daar heb ik zin in. Kunnen ze eens zien waar ik het altijd over heb.

Dan hebben we in April iets in Richmond gepland (Cheerleading wedstrijden, haha lekker Amerikaans).. en ik wil daar ergens weer terug naar NYC want dan is Les Miserables terug op Broadway en die moet, moet moet moet moet ik zien! <3

En in mei... in mei wil ik naar Preakness. Dat is één van de 3 horseraces van Triple Crown. Het is een uurtje van mij vandaan, dus dat laat ik écht niet schieten. De winnaar van die wedstrijd wint anderhalf miljoen dollar.
Ik gok dat het allemaal groots en bekakt is, maar boeie! Hoe gaaf is het om daar bij te kunnen zijn.

Ik ga ergens deze maand ook naar de shooting range met mijn hostdad + Nicole of haar hostdad..

Dus allemaal leuke dingen in het vooruitzicht.. dat had ik wel even nodig.
Er komen gegarandeerd nog leuke dingen bij, en er zullen misschien wat dingen afvallen maar ik ben nu eenmaal een planner en ik hou er van als ik dingen kan aftellen of ergens naar uit kan kijken.

Ik kan niet wachten tot de lente wanneer DC/Arlington roze kleurt met alle bloesems en het weer zomerweer wordt en ik véél buiten zal zijn. Maakt alles beter toch.

Ik hoop dat het met iedereen thuis goed gaat, van veel mensen weet ik het, maar andere spreek ik juist weer haast niet.

If we were meant to stay in one place we'd have roots instead of feet he said - Rachel Wolchin

  • 06 Januari 2014 - 21:02

    Anita De Jong:

    Hoi Sanne

    Weer leuk om je reisverslag te lezen en ik wordt natuurlijk toch altijd een beetje op de hoogte gehouden van Mandy ( wat ze natuurlijk aan mij vertellen wil ) geheimpjes blijven geheimpjes.
    Leuk wat je allemaal in het vooruitzicht hebt maarja het winterweer zal toch nog wel ff duren dus dikke trui aan en lekker naar buiten.

    Geniet van je tijd daar
    Grus dieng tant

  • 06 Januari 2014 - 21:33

    Nelleke Gommans:

    Hoi Sanne.

    Met de paardjes en mij alles goed. Ben nu bezig met een opleiding coachen (met paarden)
    zie www.zowilikhetgraag.be

    Gelukkig ben je in je hoofd al weer aan het plannen om over het kleine nieuwjaarsdipje heen te komen. Af en toe toch maar weer jezelf uit die zetel rukken al is het slecht weer.
    Heel veel plezier bij de paardenrace. Ga je een hoed kopen? (of zelf ontwerpen??) of doen ze dat niet in de States?

    Heel veel plezier daar.

    Nelleke.

  • 06 Januari 2014 - 22:07

    Til&Geert:

    Hej Sanne,

    voelt goed te weten dat we niet de enigen zijn met een dip. Na 2 weken vakantie kost het toch weer wat extra energie om op die onafwendbare maandagmorgen aan de slag te gaan. Geen gezeur, het hoort er bij, geeft structuur (!) etc.

    Nog gegeten in het Rockcafe in Phil? Ben nieuwsgierig of een groot deel van de menukaart in hun keten nog steeds identiek is. Was wel grappig om in Parijs een gerecht te kunnen eten dat ik jaren daarvoor in Atlante bij hun had gegeten.

    Als we hier naar het nieuwsitem kijken over de temperaturen bij jullie, dan kan ik me voorstellen dat je nu niet even naar buiten gaat voor de lol. Ik hoop niet dat wij de staart van dat weer over 2 weken hier nog krijgen.

    Nog veel plezier met de voorbereidingen en uitvoering van je things-to-do-list. En uiteraard met het bezoek van het thuisfront.

    Groetjes, tot een volgende keer.
    Til&Geert

  • 06 Januari 2014 - 22:08

    Til&Geert:

    Atlanta natuurlijk ipv Atlante!

  • 06 Januari 2014 - 22:20

    Rianda:

    Joehoe sanne leuk om weer je reisverslag telezen!! Met die dipjes sanne daar hebben wij allemaal wel eens last van! maar dat kunt allemoal jot!! Geniet maar lekker van de winter of je hier zit of on de ohter side veel verschil is er niet !! hihi als ik het zo leest heb je iedere maand tot mei wel iets gepland!! Geweldig geniet maar nog van de tijd in de usa!! Voordat je het weet ben je je terug reis weer het plannen!!! gruss v.o allen en een hele dikke knuffel

  • 07 Januari 2014 - 10:30

    Laurie:

    Aaah wat leuk dat je mijn advies opvolgt! You won't regret it! Ga je toevallig tijdens mardi gras? Das nog meer sensatie mr moeilijker om n verblijfplaats te vinden. Vraag maar raak trouwens, k geef graag advies :)
    Les miserables is trouwens ook mijn favoriete musical! Buitengewoon prachtig! Dus veel plezier daarbij!
    Ik zie je berichtje wel komen dan.
    Groetjes, Laurie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na 13 maanden in USA verblijf ik nu voor onbepaalde tijd in UK waar ik lesgeef op basisscholen in Londen.

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 2543
Totaal aantal bezoekers 53266

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 08 Oktober 2014

Lesgeven in London

12 Augustus 2013 - 12 September 2014

Au Pair in America

Landen bezocht: