Denkend aan Holland - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu Denkend aan Holland - Reisverslag uit Arlington, Verenigde Staten van Sanne - WaarBenJij.nu

Denkend aan Holland

Door: Sanne

Blijf op de hoogte en volg Sanne

02 Juni 2014 | Verenigde Staten, Arlington

zie ik brede rivieren
traag door oneindig
laagland gaan.

Nee, ik ben niet plots in een dichter verandert. Ik moest toevallig aan het gedicht denken toen ik op zoek was naar een goede titel voor dit blog.
Goh, is me toch nog wat bijgebleven van HAVO 4 van dhr. Bonten.

1 juni. Langzaam aan sta ik mijzelf toe te mijmeren over thuis. Dingen die ik ga doen zodra ik terug ben. Waar ik naar uitkijk.
Frietje speciaal met een frikandel, bamiblok en kroket. Gewoon om van alles weer een hapje te proberen.
Avondeten met pap en mam van 2 uur om te luisteren en praten over werk of andere zaken. Boeiende gesprekken hebben.
In de (verbouwde!?) tuin de hele dag luieren om de dag af te sluiten met een lekkere BBQ met pap en mam, Sven & Eva.
Naar stal gaan en de hele dag rondhangen met Nikita bij de paarden en IJssalon Florence.
De regendouche. Of nog beter, het bad!
Slapen in mijn ''eigen bed'' en kamer waar de ramen open kunnen en ik kan luisteren naar de wind of de regen (of vechtende katten).
De stilte in huis i.p.v. de herrie hier. Privacy.
OHHH, de fiat. Het comfortabele scheurmonster waar ik fijn in kan schakelen i.p.v. automaat rijden.
Fatsoenlijke snelwegen zonder een miljoen gaten in de weg en afslagen aan de linkerkant zodat ik de weg altijd kwijt raak. ;) (En een hogere maximumsnelheid.)
Zomeravonden op het terras drankjes doet bij Bolero met Mandy, Marlon en Eline. (En dat drankje is natuurlijk een Split 43).
Op de fiets op stap als ik bij Mandy of Marlon blijf slapen. Lopend op stap als ik crash bij Eline.
Helaas is mijn crashplek in Kerkrade verdwenen nu Sven naar Rotterdam is verhuisd. :P
Mam die mijn was weer doet. (HAHA. GRAPJE! (al is strijken een optie als je wilt. HAHAHA)).

Allemaal leuke dingen waar ik naar uit kijk om hetgeen waar ik het meest bang voor ben op afstand te houden: Sociaal isolement. Ah, well.. time will tell.

De zomer is hier begonnen. Al een paar weken terug trouwens. De tijd van winterkleding is voorbij en de jurkjes en shorts kunnen eindelijk weer gedragen worden! Joepie!

Na mijn New York tripje, was het 2 weken later tijd om naar het strand te gaan. Virginia Beach. Zo'n 4 uur rijden naar het zuiden. Bij Norfolk.
Heerlijk weekendje gehad met Lena (duits) Jess (Australië) en Elena (Polen). Lekker nog extra bruin gebakken en we hebben zelfs gezwommen in de zee. Dit was overigens Memorial Day weekend.
Ik heb op memorial day zelf erg weinig gedaan en ben ook niet naar parades e.d. gegaan. Ik weet niet, ik ben niet zo'n fan van het hele 'Love america' gebeuren. Niets gemist dus in mijn ogen.

In de tussentijd ben ik veel aan het lezen. Lezen. Lezen. Lezen.
Op de website goodreads.com heb ik een account en daar kun je een 'lees uitdaging' voor jezelf zetten. Dit doe ik al zo'n 3 jaar. Vorig jaar had ik mijn 55 boeken voor een jaar gemist op 2.
Nu is mijn doel 52 boeken.. inmiddels zit ik al op 35! Ha, 67% voltooid. (Nee, ik ben niet opeens een rekenwonder.. de site vertelde mij dat liefjes).
Veel tijd gaat dus naar lezen. Dit omdat Nicole en ik zoveel mogelijk geld willen sparen voor onze aankomende reismaand. Over welgeteld 61 dagen is het namelijk zover! YAY!!

Afgelopen vrijdag hebben we twee tickets geboekt:
DC - New Orleans
New Orleans - LA.

En het hotel in Vegas hadden we al: MGM Grand.

We waren eigenlijk van plan om naar Seattle te gaan, maar de tickets waren in één week opeens 120 dollar duurder geworden dus zochten we naar alternatieven. We wilden al het hele jaar graag naar NOLA, maar was vrij prijzig en weinig tijd. Blabla, dus die beslissing was snel gemaakt! Ontzettend zin erin.

We vertrekken 2 augustus naar NOLA en vliegen 5 augustus naar LA en daar ontmoeten we Mandy! Die is tegen die tijd op 4 augustus 's avonds aangekomen in LA.
Dan gaan we een auto huren en door california cruisen voor zo'n 2 en een halve week. Daarna nemen we afscheid van Mandy in LA en gaan Nicole en ik door naar Las Vegas. Ending with a bang.
Uiteraard betekent dat feestjes! Maar ook bezichtigen van de Hoover Dam & Grand Canyon. Dan vliegen we 24 of 25 augustus terug naar DC. En 26 augustus vlieg ik naar Amsterdam.
En dan. Dan zit het erop.

En dan? Wat ga ik dan doen vraag je je af?
Zal ik dan een tipje van de sluier oplichten?
Vooruit dan maar.

Menigeen die mij goed kent weet hoezeer ik van Londen houd. Van alle steden die ik hier heb gezien, is er geen een die tot nu toe Londen van de troon kan stoten.

Maanden geleden ben ik dus (je raadt het al) gaan zoeken naar banen in Londen. Uiteindelijk heb ik mij ingeschreven bij een 'Teaching Agency'.
Een soort uitzendbureau voor leerkrachten.
Daar ging een hele tijd overheen en enkele weken terug kreeg ik een telefoontje vanuit Londen. Of ik geïnteresseerd was in een interview. Ja duh.
Telefoon sollicitatie gesprek gehad, wat naar mijn gevoel erg goed ging. En voor hen schijnbaar ook want ik ben geaccepteerd/aangenomen.

Wat houdt dat in?
Ik sta nu in de 'database'. Iedere school die iemand nodig heeft kan nu met mij contact opnemen via kantoor. Ik kan solliciteren op alle banen die mij worden aangeboden.
Momenteel ben ik bezig met wat papierwerk (referenties, politiechecks etc) doorsturen dus ben ik nog niet actief begonnen met solliciteren. Ook had ik 101 vragen dus ook die wacht ik nog even af.

Maar goed. Niets staat vast, maar er is een opening. Laten we maar eens zien waar dat naar leidt.
Ik wil dan lesgeven in de kleuterklas of groep 3.

Dat was het dan weer voor vandaag. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte mocht mijn blog veranderen in 'Sannegoeslondon' haha!

Oh, voor de geïnteresseerde het gedicht wat ik ter inspiratie heb gebruikt vind je hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Herinnering_aan_Holland




  • 02 Juni 2014 - 21:05

    Miriam:

    Hey Sanne ,

    Leuk om weer van je ervaringen te genieten!
    De countdown is begonnen dus geniet nog maar lekker daar!

    Groetjes,

    Miriam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sanne

Na 13 maanden in USA verblijf ik nu voor onbepaalde tijd in UK waar ik lesgeef op basisscholen in Londen.

Actief sinds 04 Juli 2013
Verslag gelezen: 443
Totaal aantal bezoekers 53270

Voorgaande reizen:

24 September 2014 - 08 Oktober 2014

Lesgeven in London

12 Augustus 2013 - 12 September 2014

Au Pair in America

Landen bezocht: